Pakej Bantuan Khas : Geran Khas Prihatin

 

Semasa Belanjawan 2021, Kerajaan telahpun mengumumkan dana bantuan sebanyak 1,000 ringgit melalui Geran Khas Prihatin Tambahan, atau GKP Tambahan yang diberikan kepada pengguna dan penjaja di Sabah. 

Sehubungan itu, sukacita ingin saya maklumkan bahawa akan memperluaskan bantuan GKP Tambahan ini kepada 500 ribu PKS di tujuh negeri PKP dengan bayaran 1,000 ringgit, 300 ribu PKS di negeri yang lain akan menerima 500 ringgit.

Perluasan inisiatif GKP Tambahan ini, atau GKP PERMAI, menggunakan peruntukan tambahan 650 juta ringgit. Namun begitu, didapati terdapat negeri yang berubah menjadi zon merah dan diisytiharkan PKP, Kerajaan sedia membantu dengan menyalurkan bantuan tambahan kepada PKS di negeri tersebut dengan serta merta.

Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. Yg lulus gkp 1.0 blh dpt jugak yg $1000

    BalasPadam
  2. sy nak dftrkn ibu sy.bagaimana caranya?ibu sy penjaja gerai sayur dn trjejas pndapatan sjk pkp ini.bole bg sy link untuk dftr?

    BalasPadam
  3. Saya pengedar/pembuat makanan basah Dan kering.menggedar ke serata gerai Dan cafe USM .Oleh kerana covid19 saya mengalami kemerosotan Dan tak dapt mencari rezeki ...Dan Cuba Mohon Gkp tapi tak lengkap Oleh kerana SSM Tamat tempoh Dan to diberi kelonggaraan Minta bantuan agar pihak kerajaan perihatin Lepas Kami peniaga yg tk punyai SSM agar diberi untuk Kami Mula kembali sebagai modal... MOHAMED RIDZUAN TEL 0198098570 KAWASAN PULAU PINANG ...BUDI BICARA TUAN KAMI HARGAI..T.KASIH

    BalasPadam