Tarikh Bayaran Duit i-Lestari KWSP Untuk Disember 2020 (Jadual)



Panduan buat Ahli KWSP yang telah membuat permohonan pengeluaran i-Lestari. Untuk makluman, pembayaran i-Lestari KWSP bagi bulan sebelum ini telah dikreditkan ke akaun masing-masing pada tarikh yang ditetapkan. 
Bagi pemohon yang gagal dikreditkan, anda akan menerima "Cek" Jurubank daripada pihak KWSP atau pengemaskinian akaun maklumat di portal ilestari. Pengeluaran i-Lestari KWSP bagi bulan Disember dijangka dikreditkan ke akaun bank bermula pada 1 Disember 2020 secara berperingkat.

Bagi anda yang nak buat permohonan baru atau pembatalan pengeluaran i-Lestari hendaklah dibuat sebelum atau pada 31 Mac 2021. Amaun pengeluaran i-Lestari yang layak dikeluarkan adalah minimum RM50 dan RM500 maksimum. Pengeluaran i-Lestari adalah bertujuan untuk meringankan beban kewangan Ahli bagi memenuhi keperluan asas bulanan dalam tempoh pandemik COVID-19.

TARIKH TETAP BAGI PEMBAYARAN i-LESTARI KWSP


JADUAL PEMBAYARAN I-LESTARI KWSP BAGI BULAN DISEMBER

Menurut maklum balas daripada KWSP, Ahli hanya perlu membuat permohonan pengeluaran satu (1) kali sahaja. Ahli akan terima bayaran i-Lestari dalam tempoh yang sama pada setiap bulan berikutnya. Bagaimanapun, bayaran ini akan diproses pada hari bekerja berikutnya sekiranya tarikh bayaran jatuh pada hari Sabtu, Ahad atau cuti umum.

Jika pada 1 Disember 2020 masih belum terima lagi pembayaran bermakna pihak KWSP membuat pembayaran secara berperingkat.

CARA-CARA MEMBUAT SEMAKAN STATUS BAKI AKAUN 2 KWSP

Bagi Ahli yang mempunyai i-Akaun KWSP boleh semak penyata, baki dan transaksi bayaran i-Lestari secara atas talian seperti berikut :

1. Login i-Akaun KWSP https://secure.kwsp.gov.my/member/member/login

2. Pilih Withdrawal/ Pengeluaran untuk ke proses seterusnya.

3. Pilih Withdrawal History.

CARA SEMAK STATUS PENGELUARAN I-LESTARI KWSP

Semakan status pengeluaran i-Lestari KWSP boleh dibuat secara online menerusi laman web https://ilestari.kwsp.gov.my

Sebarang pertanyaan lanjut tentang Pengeluaran i-Lestari KWSP, sila hubungi di talian hotline KWSP 03-8922-4848

Penafian : Laman web myinformasi tiada sebarang kaitan dengan KWSP. Laman ini hanya kongsikan atau sampaikan informasi kepada umum. Sebarang kehilangan tidak dipertanggungjawabkan oleh laman myinformasi.

Catat Ulasan

9 Ulasan